20-25.07.2016 UTW i ŚDM 2016

Tarnogórskie ŚDM ,Tarnowskie Góry- Parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła

Uniwersytet Trzeciego Wieku Tarnowskie GóryPodczas wizyty naszych gości – pielgrzymów z Nigerii, staraliśmy się jak najlepiej pokazać im nasze miasto i kulturę. Po radosnym przywitaniu pielgrzymów, już następnego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie Tarnowskich Gór zaczynając od Zabytkowej  Kopalni Srebra, Rynku i jego okolic oraz Sztolni Czarnego Pstrąga.
W kolejne dni udało nam się pokazać Nigeryjczykom  Zamek w Starych Tarnowicach, gdzie odbyły się warsztaty z dekoracyjnego zdobienia drewna; odbyliśmy także warsztaty terapii zajęciowej w Salezjańskim Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Reptach.
Integrowaliśmy się podczas zajęć sportowych, wspólnych tańcach i śpiewach, dzieliliśmy się swoimi przemyśleniami na warsztatach biblijnych czy spotkaniu z Siostrami z Domu Pomocy Społecznej.
Po atrakcjach wycieczkowych, poznaniu ciekawych zakątków miasta gwarków, mogliśmy się relaksować na koncertach i innych wydarzeniach odbywających się na Rynku.
To był piękny i błogosławiony czas. Czas zawierania przyjaźni i nowych znajomości, poznawania siebie nawzajem, swoich kultur i tradycji.
W tym wszystkim jednak połączyła nas wspólna modlitwa i śpiewy na chwałę Bożą.

Tekst i zdjęcia  Katarzyna Breguła

Tarnogórskie ŚDM, Tarnowskie Góry- Parafia pw.Św. Anny

Uniwersytet Trzeciego Wieku Tarnowskie GóryW dniach 20-25.07. 2016 r. tarnogórzanie  w parafii św. Anny w Tarnowskich Górach gościli 20 pielgrzymów z Nigerii. Nasi goście poznawali miasto gwarków i jego mieszkańców  podczas wielu ciekawych imprez i wycieczek.
Wyjątkowa była wyprawa do „Sztolni Czarnego Pstrąga”, która bardzo spodobała się naszym gościom.
Integracyjny piknik z pieczeniem kiełbasek przygotowaliśmy w restauracji „Leśniczówka” w Reptach. Nasi goście uczestniczyli w ciekawych zajęciach  plastycznych, przeprowadzonych przez panią Krystynę Kalke w Szkole Podstawowej nr 3.
Wielu emocji dostarczył mecz piłki nożnej Polska- Nigeria zakończony wynikiem 5:3, który został rozegrany na pięknym boisku MDK „Jordan.
Nasi nigeryjscy goście pozostaną w naszej pamięci jako niezwykle sympatyczni i zawsze uśmiechnięci- mamy nadzieję, że ciepło będą wspominać także nas i nasze miasto.

Janina Pawlak, koordynator ŚDM w Parafii pw. św. Anny

Więcej zdjęć w galerii i na Facebooku